Náhradní plnění 2019

Co je náhradní plnění? Týká se i mojí firmy?

Náhradní plnění je jedna z možností splnění povinného podílu OZP zaměstnanců. Ten musí ze zákona plnit zaměstnavatelé, kteří mají více než 25 zaměstnanců. Tito zaměstnavatelé jsou povinni zaměstnávat 4 % osob se zdravotním postižením v poměru k celkovému počtu zaměstnanců. Týká se soukromých i státních společností a organizací.

Jak splním povinný podíl v roce 2019?

Jeho splnění lze dosáhnout třemi způsoby nebo jejich kombinací:

  • přímé zaměstnávání OZP
  • finanční odvod státu - to je 2,5 násobek průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství za první až třetí čtvrtletí sledovaného kalendářního roku za každou OZP, kterou by zaměstnavatel měl zaměstnat
  • odběrem služeb v rámci náhradního plnění

Co se stane, když nesplním povinný podíl?

Pokud zaměstnavatel nesplní povinný podíl, může mu stát udělit pokutu až 1 000 000 Kč. Kontrolu zaměstnávání osob se zdravotním postižením a náhradního plnění mají na starosti příslušné úřady práce a inspektoráty práce.

Vyplatí se mi náhradní plnění?

Zcela určitě ano. Díky odběru služeb od státem uznaných dodavatelů splníte povinný podíl a získáte užitečné podpůrné služby vhodné pro společnost podnikající v jakémkoliv typu odvětví.

Mezi výhody dále patří to, že nepřímo podpoříte zaměstnávání OZP a jejich začlenění do běžného pracovního života. Namísto odevzdání peněz státu (finanční odvod), získáte za tyto peněžní prostředky kvalitní služby.

Ověření dodavatelé disponují potvrzením o zaměstnání více než 50 % OZP zaměstnanců. Oficiální seznam dodavatelů náhradního plnění naleznete na webu MPSV. Vámi vybraný subjekt vyhledáte pomocí zadání IČO.

Jaké služby můžu v rámci náhradního plnění odebírat?

Nejvhodnějším řešením pro jakoukoliv společnost je odběr tzv. podpůrných činností. Každá společnost řeší na denní bázi úklid, zabezpečení, údržbu nebo office management. Taková činnost vyžaduje nejen finance na mzdy, ale je spojena i s řešením administrace, personalistiky a vyžaduje především čas. Čas je v dnešní době vzácný, a díky outsourcingu podpůrných služeb, ho můžete věnovat předmětu svého podnikání.

Profesionální společnost Vám zajistí například tyto služby a to v rámci náhradního plnění:

  • Fyzická ostraha osob i majetkuÚklidové služby
  • Úklidové služby a hygienický servis (doplňování materiálu)
  • Lokální a vzdálený monitoring PCO
  • Recepční službyÚdržba budov

Služby je možné kombinovat a sestavit si tak praktický balíček na míru.

Žádné složité papírování

Na Vás je pouze odevzdání jediného formuláře „Ohlášení plnění povinného podílu“, který je nutné do 15. února odevzdat na Úřadu práce ČR, buď elektronickou formou, nebo v papírové podobě. Zbytek administrativy spojené s náhradním plněním řeší dodavatel, který má za úkol vše vložit do elektronické evidence Ministerstva práce a sociálních věcí.

Co je nového v roce 2019 v oblasti náhradního plnění?

Nejvíce změn proběhlo v roce 2018, tudíž tento rok výrazné změny neočekáváme. Stránky průběžně aktualizujeme, takže jakmile proběhne nějaká novelizace, vše se zde dozvíte.

Kalkulačka bude aktuální hned, jak Český statistický úřad oznámí průměrnou měsíční mzdu za I. až III. čtvrtletí daného roku.

Jak začít a vše vyřešit včas?

1) Vyberte si dodavatele.

2) Kontaktujte obchodníka, který Vám dle svých zkušeností doporučí služby na míru a představí regionální reference – vše u Vás ve firmě, nikam nemusíte jezdit.

3) Seriózní dodavatel Vám sdělí optimální výši rozpočtu pro daný rok, někteří mají i praktické kalkulačky (aplikace na webových stránkách).

4) Odběr služeb v rámci náhradního plnění společně sjednejte smluvně.

5) Koncem každého roku dochází k vyhlášení průměrné mzdy za I. až III. čtvrtletí daného roku, která určuje výši náhradního plnění. Po aktuálním přepočtení doobjednejte služby, nebo splňte odvodem státu (kombinace splnění povinného podílu).

6) Administrativu má na starost dodavatel, ujistěte se, že je vše v řádném termínu zavedeno do evidence MPSV.

7) Do 15. 2. následujícího roku vykažte příslušnému úřadu práce formulář o splnění povinného podílu.

Nepodceňujte bod 1. Když vyberete správného dodavatele, tak budete pouze stanovovat požadavky a určovat zadání, nebudete se muset starat o nic dalšího. Dodavatel bude zajišťovat perfektní služby, starat se o personalistiku a administrativu, přesně dle Vaší dohody.

Náhradní plnění tedy není starost navíc, ale při správném výběru přináší úsporu času i peněz.

 

 

 

 

 

Náhradní plnění

Náhradní plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (OZP) se týká bez rozdílu všech firem s 25 a více zaměstnanci.

Je to i Váš případ? Kontaktujte mě, zajistím pro Vás náhradní plnění legálně a bez komplikací.